Grenadier
esports

Intel Extreme Masters Counter-Strike 2 vender tilbage til USA i 2027

Det virker som om IEM Atlanta var et stort nok hit til, at ESL ønskede at vende tilbage til USA og give landet endnu et IEM-arrangement i 2027-kalenderen. Som bekræftet i et blogindlæg, vil der være en Intel Extreme Masters Counter-Strike 2 -turnering engang i 2027, men mange detaljer er stadig usikre.

Vi ved, at denne turnering finder sted mellem 5.-11. april, men hvad vi ikke ved, er værtsbyen eller værtsstedet, da denne information vil blive offentliggjort på et senere tidspunkt.

ESL lover, at turneringen vil have en gruppespilsfase med i alt 16 hold, der konkurrerer i en dobbelt-elimineringsturnering, alle før en otte-holds slutspilsrunde, hvor holdene kæmper om en præmiepulje udstedt fra de $11.450.000+ tildelt ESL Pro Tour gennem hele 2027.

Da dette event nu er låst, ved vi, at det vil følge efter ESL Pro Leagues sæson 25 i marts og blive fulgt op af et uanmeldt event i maj.

Endelig har ESL ændret sine datoer for det tredje arrangement, der er planlagt i 2028, en smule, som nu finder sted mellem 8.-16. april. Kunne dette være endnu en begivenhed i USA...?

Originalquelle: www.gamereactor.dk →